úterý 7. srpna 2012

China 2012 - 6. část - "made in China"

16. DEN - 30.7. - Hancheng - Jiaozuo

V Hanchengu v zemedelske oblasti to bylo sice hezke, ale co tam...A tak jsem se presunuly kousek dal na ceste k Pekingu do mesta Jiaozuo [4.5mil obyv]. Cesta byla dost naslepo a s prestupem, tak jsme ani necekaly, ze uz ten samy den odpoledne budeme na miste, ktere bylo ale jenom prestupni stanici na ceste k horam. Vecer jsme stravily  bloumanim po meste a hedanim internetu, coz byl dost problem, protoze pro pristup do internetove kavarny musite mit cinskou obcanku, kterou my tak nejak nemame. Nakonec se nad nami slitovali az na sestem miste a nechali nas se podivat, jak se k tem horam dostaneme. K veceri opet kulinarsky zazitek - a to jsme nejen kreslily obrazky kurete a ryze, ale i jsme to ukazovaly v cinskem slovniku! Presto jsme dostaly suchou ryzi a hromadu zeleneho listi...Predchozi den to take stalo za to - nekdy uz rezignujeme a ukazeme v jidelim listku na neco za cca 20Kc...k obedu tak byly nudle s paprickama,k veceri nudle s cibuli. :] Nastesti aspon hotel vypadal dobre, klimoska, tv, karta, vsak to znate...

Hancheng - večeře v restauraci :)

17. DEN - 31.7. - Jiaozuo -Yuntai Shan

Hotel ale vypadal dobre opet jen do te doby, nez na me rano zpod me misky na snidani, do ktere jsem se chystala nasypat vytouzene vlocky, vykoukl peticentimetrovy svab. Mikee, ktera nestala na posteli a nejecela, se s nim zavrela do koupelny, odkud se pak jen linuly zvuky zapasu. Po chvili vitezne vysla Mikee a s vaznym vyrazem mi doporucila, at uz radeji nepouzivam boty do sprchy...

Rano a cast dne jsme stravily resenim dopravy do hor Yuntai, kde je velky geopark, je to v UNESCO a celkove je to tam krasny a proste super. Nasly jsme si, ze by tam mel jezdit mestsky bus c. 3, ale vsichni nam tvrdili, ze "no bus - taxi"! Nenechaly jsme se ale odradit a asi po hodine jsme jely trojkou pryc z mesta :] Ten nas ale vysadil asi 5 km od vstupu a dal ze pry jen taxi...Tak jsme si rekly, ze se aspon projdeme a s batohy na zadech vyrazily po puste ctyrproudove silnici za zvedaveho okukovani lidu, ktery stal u chemicky a pozoroval spinavou vodu z ni se valici. Cesta prijemne ubihala a hle, za chvili vedle nas stal dalsi autobus a odvezl nas az na misto. Misto 260Kc za taxi nas tak cesta dohromady vysla na desetinu :]

Byl uz vecer a poprchavalo, tak jsme se jen ubytovaly v hotelu, ktery ma z koupelny vylohu primo do pokoje. A to jsme si myslely, ze co se tyka ubytovani, muze nas uz malo co prekvapit :]

Yuntai Shan - cestou do národního parku, vpravo davy lidí sledující odpadní vodu

18. -19. DEN - 1.-2.8. Yuntai Shan

Jsme v horach!!! Splnila se mi tak druha cast meho cinskeho snu, a to o horach bez lidi! Je tu totiz zima, prsi, vidtelnost 10m, vlhkost 100%. Ale na obrazkach jsem videla, ze nekde tu ty hory jsou. Fakt!
Den jsme stravily klidem na luzku a hranim tematicke karetni hry prsi. Chtely jsme si ho zprijemnit lokalni palenkou za patnact korun, chutnala ale jako saponat a jeste o trochu hur, a tak jsme radeji zustaly u caje a sledovani peveckych soutezi.

Druhy den uz se mlha trochu zvedla, neprselo a tak jsme vyrazily do prirody a...ona tam skutecne byla. A byla proste very najs, bjutifl! Stity hor sem tam se vynorujici z mlhy, 70metru siroke rokle, kde se mezi cervenymi skalami ruznych tvaru s obroskym hlukem valila voda, vysoke vodopady a vsudypritmny zvuk kobylek a rev makaku. Tak se nam to konecne povedlo :] je tu moc hezky a krasne se tu dycha. Opet jsme
dneska obohatily mnoho rodinnych alb nasimi krasnym portrety, asi padesatkrat odpovedely na pozdrav a je nam fajn.