neděle 12. září 2010

14. 9. 2010 - Trieste, Miramare, Grado

Živjo!

Konečně jsem se donutila k napsání dalšího příspěvku. Nechápu jak jsem si mohla myslet, že tu budu mít spoustu volného času. Je sice pravda, že škola nám končí o půl jedné, ale pak jdeme na oběd, do města, na hřiště, na procházku, na kafe, na výlet...a dny utíkají, ani nevím jak.

Víkend byl prostě skvělej. V sobotu jsme jeli společně na výlet do italského Terstu, který je asi 40 km od Nove Gorice. Je to malé městečko, kde nic moc není, zbytky hradu a divadla, ale je tam hezky a je to u moře. Pokračovali jsme k nedalekému zámku v Miramare, kde bych klidně hned zůstala...Je hned na pobřeží, neskutečné výhledy na moře, obrovská zahrada...Moc dobře věděli, proč si ho staví právě tam... Byl postavený až v 19. století, takže i vevnitř je dost zachovalý. Vstup jsme měli zadarmo, protože naše úžasná koordinátorka Veronika opět vyjednala speciální podmínky. Když jsem šla po schodech, abych si namočila nohy v moři, málem jsem do něj sletěla, což ocenili zejména davy na protější straně :) ale naštěstí jsem se jenom trochu omlátila o schody.
U skvělé italské kávy velká legrace při srovnávání slov v čj, slo a it a užívání si naprosté pohody, která v naší skupině panuje, u moře to snad ani nemůže být jinak.

Na cestě zpátky jsme se ještě stavili v Redipuglii u památníku obětem I. sv. války, který je monumentální a působivý, je tam pohřbeno asi 1oo ooo obětí války... Pak už jenom zpátky, koupit víno, společně ho při večeři vypít, pobavit se a pozdě v noci spát. Krásný výlet plný zábavy s příjemnými lidmi.

Nedělní program byl jasný - jet k moři do Grada a strávit u něj celý den. Objednali jsme si zase dohromady minibus, takže pohodlně přímo od ubytovny až na místo. U moře lidí tak akorát, písek šedivý, slunce zářící, voda osvěžující, kamarádi veselí, hrad z písku, bitva v moři, piknik na pláži, zábava veliká, všichni nadšení, skvělý den!

Zítra jedeme na ochutnávání vína a "exkurzi" na vinařskou univerzitu, trhání vína, návštěva míst z dávných dob, ochutnávání vína, večeře, ochutnávání vína, hodina slovinštiny, ochutnávání vína, večer s kytarou, ochutnávání vína...Vše platí univerzita...Veronika je prostě neuvěřitelná!

Ve čtrvtek po škole na rafty na Soču, v pátek večer sama do Lublaně na maďarské kamarády v divadle, v neděli na bienale do Benátek. Není to legrace být studentkou...

Lepo se imejte, lahko noč.

Vaše unavená, spokojená, užívající Ji.